Före och efter bilder med kommentarer!

Förpik



Juni. 2011. Vi plastar igen borrhål och skarvar. Vi valde att plasta hela takdelarna, inte bara dom vi angripit. Detta för att få ett snyggt resultat. Vi använde polyester och glasfibermatta (300g/m2) och lade två lager överallt och ett par lager extra på skarvarna där vi bytt distansmaterial! Båten är nu betydligt starkare än när hon var ny! Det syns tydligt på bilden var vi lagt mer än två lager! För mer info se: "renovering" - "distansmaterial".

April. 2011. Vi slipar bort den gamla färgen i taket. För mer info se: "renovering" - "distansmaterial".

Jan. 2011. Nu är båten helt torr! Vi ersätter det förstörda distansmaterialet. För mer info se: "renovering" - "distansmaterial".

Sept. 2010. Taket i förpiken sågas upp för att få bort all fukt och att byta det förstörda distansmaterialet. För mer info se: "renovering" - "distansmaterial".

Sept. 2010. Nu är skrovsidorna målade med International Toplack 001.

Augusti 2010. Vi tar bort alla invändiga beslag i förpiken och river ner isoleringen! Genomföringarna till peket, knapen, ankarspelet och pulpiten skall förstärkas. Ventilen i fören demonteras. Skrovsidorna skall rengöras från lim och sedan målas. Allt för att lätt kunna hålla båten ren och torr! Salt och smuts har ju en förmåga att sätta sig!



Före: Två lager av ful isolering på skrovsidorna! Fukt i sandwichen i rufftaket. Däcket sviktar något på en del ställen pga delamninering.

www.allegro27.com